Mar 24, 2009

Celebrity Youtube: Boyce Avenue

Kali ini saya ingin memperkenalkan band Youtube kegemaran saya - Boyce Avenue. Saya sebenarnya kurang pasti latar belakang kumpulan ini, cuma yang saya tahu penyanyi utamanya bernama Alejandro Manzano berusia 22 tahun dari Florida. Kumpulan ini pernah melakukan tour ke Filipina dan sudah memiliki album sulung mereka (hehe, saya sudah download).

Berbanding Alyssa Bernal, kebanyakkan lagu yang dimainkan oleh Boyce Avenue adalah lagu kegemaran saya. Lagu kegemaran bukan bermaksud sekadar lagu tetapi saya memang sudah hafal liriknya dan sentiasa berada dalam playlist WinAmp saya. Antaranya adalah: -

Wonderwall - Oasis


You & Me - Lifehouse


How Far We've Come - Matchbox Twenty


Good Riddance - Green Day (Alejandro Manzano PAKAI T-SHIRT MALAYSIA! Terasa bangga pun ada, mungkin boleh bagi gelaran 'Datuk' nie. Datuk Alejandro Manzano. haha...)


Viva La Vida - Coldplay


Chasing Cars - Snow Petrol


What Hurts The Most - Rascal Flatts/Cascada


How To Save A Life - The Fray


Home - Michael Buble/Blake Shelton/Westlife

Never Too Late/Savin Me - Three Days Grace/Nickelback


Bagi peminat Neyo, anda mungkin jatuh cinta terhadap Boyce Avenue dengan versi ini: -

Closer - Neyo


Because of You - Neyo


Dan bagi yang sudah anti dengan Chris Brown, anda mungkin bertemu dengan idola baru anda: -

With You - Chris Brown


Forever - Chris Brown


Bukan lagu dari penyanyi lelaki sahaja tetapi Alejandro Manzano mampu menyanyikan lagu dari kaum hawa: -

Umbrella - Rihanna


Realize - Colbie Caillat


Yang paling penting, versi lagu Disturbia. Secara jujur, setiap kali saya mendengar lagu ini dinyanyikan oleh Rihanna di radio, saya akan menukar channel tetapi sekarang saya ketagih mendengar versi Boyce Avenue: -

Disturbia - Rihanna


Apa pendapat anda? Adakah anda juga sudah menjadi peminat Boyce Avenue?

3 comments:

Anonymous said...

memang mantap! aku suka giler viva la vida version dia...haha..thanks !

Anonymous said...

aww the Boyce Avenue fan! like their songs

@dmin said...

mindaku: hehe, blh masuk american idol

j|g: same here ^^