May 6, 2009

Champion League Final Again!

Hari yang cukup istimewa bagi penyokong pasukan Manchester United dengan kejayaan mereka layak ke perlawanan akhir Liga Juara-Juara Eropah dua tahun berturut-turut apabila mereka berjaya membenam pasukan Arsenal awal pagi tadi. Untuk pengetahuan anda, berdasarkan statistik yang lalu sebenarnya lebih memihak kepada pasukan bimbingan Arsene Wenger yang menang 7 daripada 14 perlawanan di tempat sendiri berbanding Alex Ferguson yang hanya menang 3 kali.

Namun begitu, pengalaman dan kematangan skuad United nyata memberi kelebihan buat mereka apabila menewaskan Arsenal dengan 3 gol berbalas 1 (agregat 4 - 1). Darren Fletcher terpaksa membatalkan hasratnya untuk beraksi pada perlawanan akhir apabila dilayangkan kad merah akibat kekasaran di dalam kotak penalti. Sekiranya menang perlawanan akhir nanti, Manchester United adalah pasukan pertama dalam sejarah yang berjaya mempertahankan kejuaraan mereka dalam 2 musim berturut-turut.

Saya mengambil kesempatan untuk menonton siaran langsung tersebut di francais terkemuka McDonalds kerana kebetulan saya belum dinner akibat tidur awal. Tidur awal bukan semata-mata untuk menonton bola sepak tetapi beberapa hari kebelakangan ini saya sangat sibuk. Saya hanya tidur 6 jam sahaja dalam tempoh 3 hari.

Boleh dikatakan terdapat lebih kurang 20 - 30 peminat bola sepak yang turut menonton perlawanan tersebut dan suasana agak hingar-bingar sepanjang perlawanan berlangsung. Sebenarnya saya agak bengang dengan perangai beberapa budak Melayu yang suka membuat bising semasa menonton perlawanan bola sepak.

Masalahnya bukan apa, tempat tersebut tidak sesuai untuk berperangai sedemikian memandangkan ianya adalah lokasi tertutup; tidak seperti di gerai mamak. Lebih memburukkan keadaan, ada antara mereka yang gemar mencarut-carut sehingga ada beberapa penonton dari bangsa lain yang meninggalkan premis tersebut lebih awal.

Apa nak jadi dengan generasi muda Melayu sekarang ni pun saya tak tahu. Rasa nak lempang je ada!

Tamat perlawanan, saya 'merayau-rayau' sebentar di tengah bandaraya Kuala Lumpur. Agak seronok kerana jalan lengang tanpa sebarang gangguan traffik. Sempat mengambil gambar semasa memandu. (amaran: Jangan lakukan aksi berbahaya ini jika anda tidak pro ataupun pada siang hari!)




2 comments:

Abahnajwa said...

Aduhhh..letihlah MU ni..asyik menang jer..hehehehe

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL