Apr 22, 2009

Roslin Hashim Bersumpah Tidak Pernah Bersetubuh Dengan Isteri


Sejak kebelakangan ini semakin kerap kes penceraian dan khalwat di kalangan celebriti tanahair. Dah macam Hollywood pun ada. Apa nak jadi pun tak tahulah.

Terbaru dalam Utusan Online hari ini, muka hadapan terpampang kes cerai yang melibatkan 3 celebriti terkenal Malaysia iaitu Ako Mustafa, Roslin Hashim dan Radhi OAG. Sebenarnya saya agak terkejut melihat gambar Ako Mustafa kerana saya tidak tahu menahu apa yang berlaku sebelum ini. Jika diikutkan rating, Ako adalah antara pelakon tempatan yang saya agak gemari kerana gaya lakonan yang berkualiti.

Kes Roslin memang saya pernah terbaca sebelum ini. 12 hari sahaja rumah tangga beliau bertahan. Penceraian dikatakan akibat tiada keserasian. Saya rasa ianya lebih dari itu, mungkin ianya terlalu peribadi untuk dikongsi bersama oleh Roslin. Tak logik rasanya kalau bercerai hanya kerana sebab sedemikian.

Persoalannya, adakah artis Malaysia ini sudah mula terikut-ikut dengan trend artis di barat yang terkenal dengan gaya hidup bebas dan kurang kepercayaan terhadap institusi kekeluargaan?

Apapun, saya berharap trend ini tidak berlarutan kerana percaya ataupun tidak, artis memainkan peranan penting sebagai role model dalam masyarakat. Dalam keadaan sekarang ini pun saya lihat sudah semakin ramai pasangan yang menganggap kahwin cerai umpama suatu permainan.


2 comments:

SiS-lin said...

itu le dia,kdg2 ada tu saje bt publisiti murahan,yg ada tu mmg dh x de jodoh tp bercinta bagai nk rak plk..cmne tu?

[Q.e.M.a] said...

hmm..
mcm2 dunia skrg ni kn~
tgk artis prangai da bkn2 jek..
kiter cuma mmpu doakan je la..
bia dyorg sedar n berubah~