Apr 10, 2009

10 TV Series Kegemaran vs 10 TV Series Tamat Perkhidmatan

Sepatutnya post ini siap semalam tetapi tiba-tiba rumah saya blackout pukul 3 pagi dan entah kenapa internet terputus sampailah petang tadi. Ada sesiapa tahu apa hubung-kait antara elektrik dengan internet?

Anyway, post hari ini berkisar tentang TV Series yang kegemaran saya dan juga yang telah lama saya tinggalkan.


1) House MD

Sudah 5 musim saya menonton tetapi masih tidak jemu. Rasanya episode minggu ini adalah episode terakhir bagi musim ini berdasarkan jalan ceritanya. House MD mengisahkan tentang Dr. Gregory House yang memiliki kepakaran menyelesaikan kes-kes yang boleh dianggap mustahil oleh doktor-doktor lain. Namun begitu, beliau mempunyai masalah personaliti dan kurang digemari oleh rakan-rakan sekerja.


2) How I Met Your Mother

How I Met Your Mother merupakan sitkom popular di mana Ted Mosby menceritakan pengalaman hidup beliau kepada anak-anaknya tentang bagaimana beliau bertemu dengan isteri impian beliau. Walaupun sampai sekarang masih tidak tahu dengan siapakah Ted berkahwin, sitkom ini langsung tidak membosankan terutamanya jika melibatkan watak antagonist Barney Stinson.


3) Hell's Kitchen

Hell's Kitchen adalah rancangan realiti yang menguji bakat peserta dari segi teknik masakan, kebolehan mengendalikan dapur professional dan juga daya kepimpinan. Memang tidak jemu menonton Gordon Ramsey memaki hamun para peserta. Ada sesiapa perasan, Hell's Kitchen yang ditayangkan di NTV7 tiada suara latar (narrator)?


4) Gary's Unmarried

Satu lagi sitkom yang tidak akan saya lupakan untuk mendownload setiap minggu. Ianya berkisar mengenai kehidupan Gary selepas bercerai dengan bekas isterinya, Allison. Beliau memiliki 2 orang anak Tom dan Louis. Walaupun telah bercerai, kehidupan Gary masih dibayangi oleh Allison yang sentiasa berada menghantui beliau.



5) American Idol

Entah kenapa tiba-tiba saya berminat untuk menonton Season 8. Inilah kali pertama saya mengikuti rancangan ini dari mula sehinggalah episode terkini. Kini sudah hanya tinggal 7 peserta sahaja selepas Scott dibuang semalam.



6) Being Erica

Being Erica adalah antara TV Series yang baru ke udara beberapa bulan yang lalu. Ia mengisahkan kehidupan Erica Strange yang terumbang-ambing walaupun sudah mencecah usia 30 tahun. Semuanya berubah apabila Erica bertemu dengan Dr. Tom, seorang psychiatrist. Dr. Tom memiliki kuasa membantu Erica membetulkan kesilapan yang beliau lakukan pada masa lampau. Untuk pengetahuan anda, siri ini telahpun tamat musim pertama minggu ini dan akan disambung untuk musim kedua.


7) Lie To Me

Ini juga antara TV Series yang baru ke udara. Mengisahkan Dr. Cal Lightman yang memiliki kebolehan mengesan sama ada seseorang itu bercakap benar ataupun menipu. Beliau mengetuai agensi yang bekerjasama dengan pihak berkuasa dalam menyiasat kes pembunuhan, penyelewengan, penipuan dan sebagainya.


8) Trust Me

Ini pula mengisahkan kehidupan pekerja di agensi pengiklanan yang penuh dengan helah, penipuan, back-stabbing, dan bermacam lagi bagi memastikan kehendak syarikat dan pelanggan tercapai. Watak utama adalah Mason McGuire dan Conner, sahabat baik dan juga rakan sekerja tetapi memiliki personaliti yang berbeza.


9) The Mentalist

The Mentalist mengisahkan Patrick Jane yang memiliki kebolehan luar biasa membaca fikiran, hipnosis dan sebagainya di mana beliau bertugas sebagai consultant khas kepada California Bureau of Investigation (CBI). Motif utama beliau berada dalam squad yang diketuai oleh Agent Teresa Lisbon adalah untuk mendapatkan maklumat mengenai Red John, pembunuh bersiri yang telah membunuh isteri dan anak Patrick. Pada masa yang sama, Patrick membantu CBI menyelesaikan banyak kes jenayah.


10) The Big Bang Theory

Memasuki musim kedua, sitkom ini mula mendapat tempat di hati penonton. Ia mengisahkan kehidupan 4 orang nerd Leonard Leakey Hofstadter, Sheldon Cooper, Howard Wolowitz dan Rajesh Koothrappali serta jiran mereka Penny. Kebanyakkan lawak dalam sitkom ini adalah bersifat intelektual di mana ia boleh dikatakan jarang ada dalam mana-mana sitkom sebelum ini.

Berikut pula TV Series yang pernah menjadi kegemaran saya suatu ketika dahulu. Ada antaranya yang berubah menjadi bosan, mengarut dan semakin hilang tarikan. Saya mengambil keputusan untuk tidak lagi mendownload dan menontonnya. Saya tidak pasti samada TV Series ini masih lagi berada di udara ataupun tidak.

1) One Tree Hill

2) The OC

3) Heroes

4) Lost

5) Kyle XY

6) Gossip Girl

7) 90210

8) Reaper

9) Skins


13 comments:

paan said...

banyak berul sitkom yang ko layan...aku nak kenal list anime gak la kalo macam nie.hahaha

Cg said...

bagus la..lepas ni buat list lain pulak




http://chronicgerillagallery.blogspot.com/

callister said...

oh aku pun suke house md gak..
terkejut beruk aku kutner mati..

eh by the way aku tertarik dgn citer being erica yang ko review 2..kena cari ni...

ariff said...

chuck xtengok ke?
not bad gak.

@dmin said...

paan: mmg banyak bro. anime? saya tgk naruto je. dulu banyak. dah malas nak download

cg: ada banyak lagi list. tunggu. hehe

callister: dah agak sebenarnya mesti ada someone mati kat end sebab nak tamatkan cerita. kali ni x banyak scandal. being erica tu best. cari la.

ariff: chuck dulu tgk gaks tapi hero dier x brape best. so malas layan. hehe.

Adry said...

Aku minat giler ngan cerita House ni!!

Adry @ http://www.adrysabry.com

I AM A BLOGGER said...

I used to love LOST, now, i am lost juz by watching it ><~~~

sue said...

tgh nak download all episodes so far for The Mentalist..hehe..sounds great... btw..tlepas tgk idol minggu ni ..bila baca ni ..baru tau scott tkluar.. :D .. antara bnyk2 tu..suka tgk gossip girl, the o.c, 90210 .. sitcom suka tgk samantha who and less than perfect..

sue said...

oh yes.. and Chuck ! highly recommended ... besh giler ! :P

bd fabregas said...

heroes ngan kyle xy aku masih layan lg.. cuma harap jgn la jalan cite jd makin ngarut cam smallville

Hazzy Ishak said...

suka tgk cite how i met your mother...

klakar wey...

nikillas said...

Aaaaaaaku layan House M.D.. Sebab best.. Aku layan HIMYM sebab Barney best.. Aku layan TBBT sebab Leonerd is so annoying.. Aku layan being erica sebab best siot citer ni.. dan paling aku suka dalam banyak2 TV series adalah........ GREY'S ANATOMY..!!

chanz said...

HOUSE MD is the best! aku nak nasihatkan korang supaya jangan tengok citer Kyle XY. nanti korang menyesal. ending cam hampeh. bengong punya ABC.