Mar 13, 2009

Error "bX-nkx55b" & "bX-yu0ccl"!

Beberapa hari lepas, saya mendapati salah satu blog saya mengalami masalah di mana apabila menekan butang "Older Posts", akan terpapar mesej error yang berbunyi "bX-yu0ccl". Perkara pertama yang terlintas di fikiran saya adalah mencari penyelesaiannya melalui Google.

Namun begitu, tiada satu pun laman web mahupun Blogger troubleshooting page yang memberikan jalan untuk menyelesaikan masalah ini. Nasib baiklah ada seorang dedicated blogger yang sudi untuk membantu saya dengan memberikan hint apakah masalah yang saya alami.

Masalah ini sebenarnya berlaku disebabkan salah satu daripada post anda mempunyai error. Dalam masa yang sama ia juga turut menghasilkan satu lagi error yang dikenali sebagai "bX-nkx55b" di mana Atom & RSS feed anda gagal berfungsi sama sekali.

Saya sebenarnya sudah hampir give up dengan masalah ini sehinggalah saya mengambil keputusan untuk memeriksa setiap post terdahulu. Ia sememangnya leceh tetapi ini sahaja jalannya. Apabila anda sudah menemui post yang mengalami masalah, anda perlu memadamkan (delete) post terbabit. Saya sendiri tidak pasti apakah yang mengakibatkan masalah kepada post tersebut.

Sekiranya masalah ini terus berlaku, ini bermakna mungkin terdapat post anda yang lain yang turut mengalami masalah yang sama.

Selamat mencuba!

2 comments:

Anonymous said...

saya cadangakan...

sewa hosting dan domain sendiri

:P

@kelantanstreet said...

masa untuk bertukar ke wordpress :P