Mar 31, 2009

Cyberjaya: Senibina Artistik


Dalam banyak benda yang saya suka mengenai Cyberjaya adalah bentuk bangunan yang begitu unik. Berlainan dengan bangunan di tengah ibu kota Kuala Lumpur, saya rasa tiada satu pun yang boleh digelar pencakar langit kerana rata-rata bangunan tidaklah begitu tinggi. Mungkin disebabkan oleh kawasan yang luas berbanding di Lembah Klang membolehkan senibina bangunan di sana dipamerkan dengan bangganya.

Berikut adalah beberapa bangunan yang sempat saya rakamkan: -

Lim Kok Wing






MDec


Century Square






Bangunan Komersial





Jambatan pun nampak cantik!



Perhentian teksi bas dan teksi pun sama!

8 comments:

paan said...

bagi aku..century square ngan jambatan tue paling unik...

Admin said...

paan: setuju. mmg cantik, ntah brape la bajet dorang.

roshaizul said...

aku tak pernah pergi cyberjaya!!! huhuhuh

HuRuL_Aini said...

urm...cantiknya...belum pernah ke sana lagi :)

Admin said...

roshaizul: kalau nak pergi berjalan2 mmg berbaloi. sama ngan putrajaya

hurul: datang lah.. best... jarang hujan so mmg permandangan cantik.

Filomeno said...

pegila melawat....emerio cyberjaya..

P3tani is my nama said...

cantik :)
masing belum g kesana lagi...

slumbeRAJA said...

filomeno: emerio cyberjaya? kat mana tu?

p3tani: marilah melawat. singgah putrajaya sekali. best.