Dec 15, 2008

Petrol Turun ke RM1.80, Diesel ke RM1.70

Saya percaya ramai yang sudah mendengar berita ini yang diumumkan beberapa jam yang lalu. Tahniah kepada kerajaan kerana mengotakan janji walaupun mereka sangat gemar melakukan "kejutan".





Berikut adalah harga semasa minyak mentah dunia di mana ia masih berlegar di bawah paras $50 per barrel.



Nampaknya ramailah yang duduk di rumah malam ini sementara menunggu harga petrol baru dikuatkuasakan selepas jam 12 tengah malam nanti.

13 comments:

jalak lenteng said...

syukur2..minyak turun..

molly said...

Ho ho ho good news. I hope it drop further, hahaha

solehpolysas said...

alhamdulillah, turun lagi harga minyak ni.. syukur..

shaxx said...

yay! esok nak isi minyak... tank dah hampir kosong tadi...

Erinsza said...

wow berita gembira buat rakyat malaysia ari nie minyak turun 10 sen gi, TAPI yg jadi musykil di sini kenapa brg mknn masih tak turun gi regenyer,

NIE APE KES?

kerajaan kena BUAT PANTAUAN yg selanjutnyer.

alien said...

seposen lagi...
camtu brg pun turun seposen..

umieadam said...

Syukur sgt...
Harap2 harga barangan runcit pun dpt trun juga

Mak Su said...

baguslah, legalah skit bagi org mcm aku ni, pendapatang kurang dari 3 ribu, lagi mau dodok kat kl :(

poj said...

rega minyak turun lagik?!.. elok ler tu, pasni leh ler buat minum minyak tu..ahaks!

irra said...

harga minyak turun,harga barang lain makin naik...tapi tak mustahil harga minyak akan naik balik...tapi tak tau bila...

xsanz said...

harga petrol turun ok da..
tp lg ok klau harga diesel diturun kn lg byk dari harga petrol..
sbb barangan dihantar memerlukan diesel..
so berharap la kerajaan turun kn harga diesel lebih dari harga petrol...

Marcus said...

bagus bagus, turun jangan tak turun. Tapi gaji tak naik naik lagi.

Abufaris said...

Tak payahla nak seronok sgt. Benda bagus ni selalunya tak bertahan lama. Cth: IJN - dulu government servant dapat treatment free. Sekarang nak diswastakan, government servant jgn mimpi nak dpt free rawatan ke, bypass ke, transplant ke lps diswastakan ni.

Harga minyak mesti naik balik punya. Tak caye tanya Shahrir Samad.

Bila naik kena tanya BN...

Abufaris