Oct 7, 2008

Valentine: Mitos Tuhan Cinta Aphrodite


Dalam dunia yang serba moden kini, hubungan antara sesama manusia mengalami perubahan ketara di mana teknologi seperti Internet, telefon, dan sebagainya merubah peradaban manusia. Tuhan Purba Greek yang dikenali sebagai Grace Valentine bersama anak lelakinya, Danny Valentine, rakan beliau Leo dan Phoebe Valentine mempunyai misi untuk mengembalikan zaman kegemilangan mereka dengan membantu pasangan mencari soulmate mereka.

Selain mempunyai misi penting, mereka juga berhadapan dengan krisis di mana kuasa mereka sebagai immortal berkemungkinan ditarik semula jika gagal menjalankan tugas mereka. Mereka kemudiannya ditemukan dengan Kate Providence, seorang penulis novel cinta yang mempunyai pemahaman yang tinggi mengenai selok-belok dunia percintaan yang bersetuju untuk membantu mereka.

Drama ini kurang berat dan sesuai ditonton jika anda tidak berminat menonton drama yang memerlukan anda berfikir seperti House, Heroes dan sebagainya. Namun begitu, dari segi kualiti mungkin kurang memuaskan kerana kurang aksi dan agak membosankan. Bagi penggemar drama romantis mungkin berminat menontonnya kerana ia umpama cerita fantasi di mana ada kuasa magik dan happy ending.

Secara keseluruhan rating: 4.5/10




2 comments:

Mak Su said...

oh... cerita ala-ala dewa dewi ek....

julietchun said...

Aku kurang lyn citer cenggini.