Sep 26, 2008

Death Race


Tidak seperti post saya sebelum ini, Death Race masih lagi berada di pawagam di mana anda boleh menontonnya jika ada kelapangan. Seperti biasa, saya mengambil keputusan untuk tidak ke pawagam untuk menontonnya. Seperti yang saya katakan dalam post Journey to the Center of the Earth, saya begitu memilih dari segi filem apa yang ingin tontoni di pawagam.

Death Race mengisahkan tentang Jensen Ames (lakonan Jason Statham) yang menghadapi tuduhan membunuh isterinya dan dijatuhkan hukuman penjara atas kesalahan yang bukan dilakukannya. Ketika di penjara, beliau telah ditawarkan untuk menyertai perlumbaan yang dipanggil sebagai Death Race di mana ianya dianjurkan oleh pihak penjara sendiri. Perlumbaan yang disertai oleh beberapa banduan yang dipilih telah disiarkan ke seluruh dunia dan pihak penjara mengaut keuntungan lumayan hasil dari penyiaran berbayar.

Plot Death Race pada pendapat saya kurang begitu mantap kerana permulaan storylinenya kurang jelas dan nampak begitu "malas". Ia seolah-olah dipendekkan dengan sengaja bertujuan bagi membawa lokasi cerita tersebut ke penjara di mana tema sebenar filem ini cuba ditonjolkan.

Namun begitu, Death Race bukanlah seteruk yang disangkakan di mana saya boleh memberikan rating 5.5/10 kerana aksi di gelanggang perlawanan adalah sangat menarik dan sound effectnya yang mungkin dapat memuaskan hati mereka yang menontonnya di pawagam.



3 comments:

fina. said...

ye2,myb intro shortcut sgt en.
tbe2 je kne buang kje.blk bini kne bunuh then msk pnjara.
n cm tataw asal usul makcik tue mastermind tu.

papepn atas track best en wey.
gle2 je bantai org.

haha.

6/10.up skett.=P

Tie said...

Selamat hari raya..dan maaf zahir dan batin...ceria selalu.

Zumie said...

selamat hari raya tuan umah:)