Sep 26, 2008

Fringe: Anda Peminat Albert Einstein?

Bagi yang meminati drama berbentuk Sci-Fi, Fringe mungkin dapat memenuhi citarasa anda. Drama TV ini berkisar tentang seorang agen FBI, Agent Olivia Dunham (lakonan Anna Torv) yang terpaksa dengan seorang scientist genius yang telah ditahan selama 17 tahun oleh kerajaan U.S kerana memiliki rahsia kerajaan. Kerjasama tersebut bermula selepas teman lelakinya telah menghidap sejenis penyakit misteri ketika bertugas.

Scientist tersebut, Dr. Walter Bishop sebelum ini menjalankan pelbagai jenis eksperimen secara ekstrem di mana ia digunakan untuk tujuan ketenteraan. Selepas dibebaskan atas jaminan anaknya, Peter Bishop; beliau mendapati kebanyakkan hasil eksperimennya telah disalahgunakan oleh pihak tertentu dan membahayakan orang ramai. 

Yang menariknya tentang drama ini adalah ia seakan-akan Heroes di mana terdapat manusia yang memiliki kebolehan luar biasa. Drama ini agak kompleks di mana penggunaan bahasa scientifict yang kerapkali mengelirukan. Namun begitu, jika anda menonton drama House, anda mungkin tidak mengalami banyak kesukaran menonton Fringe.

Berikut adalah preview drama Fringe: -



1 comment:

KAMATO said...

Tenguk macam seronok drama tu