Mar 26, 2009

Perang Bloggers: Menj vs ShadowFox



Nampaknya perang blogger antara Menj dan ShadowFox sudah sampai ke kemuncaknya dengan Menj membuat laporan polis mendakwa ShadowFox memfitnah beliau di samping terdapat unsur-unsur menghina Allah s.w.t, Rasulullah, dan umat Islam di blognya.

Saya tidak menyebelahi mana-mana pihak kerana saya sendiri tidak tahu hujung pangkal cerita tetapi yang saya hairan mengapa terdapat blogger yang sibuk mencelah. Pada saya, ini adalah perbalahan secara personal antara kedua-dua blogger, tidak perlulah memarakkan lagi api kemarahan.

Apapun, saya berharap kedua-dua blogger dapat berbaik semula dan tidak menggunakan blog untuk tujuan memarakkan api kemarahan antara kaum mahupun yang melibatkan agama. Saya percaya dalam mana-mana agama (kecuali Yahudi) sekalipun, kita tidak digalakkan untuk bermusuhan antara satu sama lain.

2 comments:

@kelantanstreet said...

Oh aku tidak kenal kedua2 mereka itu?

@dmin said...

Eins: Menj tu owner baru PPS dan ShadowFox tu agak terkenal di kalangan bukan Melayu