Nov 9, 2008

Inspirasi Remaja Malaysia

Bagaimana rasanya berada di puncak dunia pada usia muda?

Jika dilihat 10 tahun yang lalu, tidak banyak anak muda tempatan dalam linkungan 20-an yang begitu menonjol dengan kebolehan mereka selain dalam bidang hiburan seperti Siti Nurhaliza, kini mereka muncul "umpama cendawan selepas hujan" dan menjadi pelopor dalam bidang masing-masing.

Jika anda masih ingat artikel saya yang lepas, golongan ini telah merealisasikan impian tersebut dengan berkat usaha gigih dan keberanian mencuba sesuatu yang lain dari biasa. Kebanyakkan ikon ini keluar dari kepompong (comfort zone) masing-masing seperti mana yang dilakukan oleh Bill Gates semasa mula-mula mengasaskan Microsoft.

Joel Neoh - Founder of YouthMalaysia


Irfan Khairi - Penulis Rahsia Jutawan Internet


Timothy Tiah - Nuffnang's co-founder


Millionaire Sisters - Pengasas Agency Platinum Wealth Advisors


Gobala Krishnan - Home-Based Entrepreneur


Kenny Sia - Top Malaysian Blogger

Terbaru, pengarah muda berusia 24 tahun, Norliana Samsudin berjaya menerbitkan sebuah filem berjudul Selamat Pagi Cinta yang bakal ditayangkan di pawagam seluruh negara bermula 20 November ini. 



Saya tidak pasti samada beliau mempunyai "connection" dengan sesiapa dalam industri perfileman negara tetapi ini merupakan suatu pencapaian yang boleh dibanggakan. Dengan adanya bakat muda dalam industri ini, saya berharap ia dapat membawa revolusi kepada produksi tempatan.

Berikut adalah trailer bagi filem Selamat Pagi Cinta: -


8 comments:

kruel said...

Kadang2 terasa dilahirkan di salah zaman atau memang macam ni dari dulu? Dulu ada jugak org2 kaya muda2 kan? Cuma sekarang kesedaran dah lebih

Sweet Thinker said...

die punye koneksen ngan akoo bro. awek gua. haha!

nadia-ady said...

erm...sgt kagum dengan irfan!

Tie said...

Mereka mempunyai daya keyakinan yang tinggi, rajin dan sedia menanggung risiko...kot..he he..

KNizam said...

bila la aku nak jadi cam diaorang. hehe :)

Adry said...

owh.. bestnya kalau dapat jadi cam dorang ni kan.. ermmm

Mummy Cool said...

semuga lebih ramai lagi insan seperti mereka ini lahir kat malaysia ini.. MalaysiaBoleh!

Jard The Great said...

waaa...mcm crita ala2 jepun jak crita nih.. hehe..

nways.. sumer org pong boleh berjaya mcm diorg.. all u need is the drive and passion...