Nov 12, 2008

I Kissed A Girl vs I Kissed A Boy

Original music video by Katie Parry:


VS

Remix version by i-don't-know-who (probably GAYLORD):


Only 3 words to describe this: euwww, yuckss, PUKE!

Which one do you prefer? (I'm referring to the song, not the act)

Disclaimer: This post for Non-Muslim only!

-----

Disebabkan ada komen yang agak negatif, saya ingin menjelaskan lebih lanjut mengapa saya meletakkan video YouTube di atas. First of all, saya memang menyukai lagu Katie Perry "I Kissed a Girl" dan kalau ada sesiapa yang tidak suka, itu bukan masalah saya. 

Kedua, saya letakkan 3 perkataan di atas iaitu "euwww, yuckss, PUKE!" yang menggambarkan saya tidak bersetuju dengan perlakuan mereka terutamanya dalam video "I Kissed A Boy". Saya rasa Encik/Cik TahuMenahu mungkin tidak pandai berbahasa Inggeris dan tidak faham maksud perkataan PUKE (muntah). 

Ketiga, saya letakkan disclaimer supaya jika anda seorang Islam konservatif yang tidak boleh melihat gambar-gambar homoseksual supaya tidak menonton video ini. Tambahan pula, saya tidak meletakkan perkataan "Marilah kita beramai-ramai menjadi gay/lesbian". Secara jujur, saya kurang gemar ada sesetengah umat Islam kononnya menegakkan syiar Islam tetapi disuruh menegur pemimpin yang terang-terangan melakukan kesilapan, takut pula kerana pemimpin tersebut ada banyak wang dan berkuasa. Hipokrit!

Saya ingin mengupas sedikit apa yang diperkatakan oleh Encik/Cik TahuMenahu. Saya menegur Pak Lah kerana beliau adalah pemimpin negara dan beliau menjadi lambang kepada negara Malaysia sebagai negara Islam (apakah salah kata-kata saya bahawa adalah tanggungjawab seorang suami untuk memimpin isterinya dan memakai tudung adalah suatu kewajipan yang dituntut dalam Islam?). Mengenai gambar bogel naik basikal itu bukan 100% bogel di mana anda sendiri tidak nampak bahagian depan penunggang basikal tersebut. Apa bezanya gambar tersebut dengan orang yang memakai bikini yang Encik/Cik TahuMenahu lihat dalam televisyen ataupun dalam majalah? 

Pada pendapat saya, anda benar-benar seorang Islam tulen yang tidak boleh melihat aurat manusia yang lain, jangan layari blog/website yang bukan berunsur Islamic kerana kebarangkalian untuk anda melihat gambar lelaki/wanita tidak menutup aurat adalah sangat tinggi.

Pandai sungguh menuding jari!

14 comments:

Tirana said...

Heeeee..tak lalu nak tengok...

Zumie said...

eeeeeeeeee geli :(

julietchun said...

Bodoh tol dorang ni, sama spesis pon bleh buat keje.

Mak Su said...

aiyaarrkk, tak leh dengau ler

Anonymous said...

Mmg giler...
http://zaidievo.echepor.com/2008/11/12/fatwa-vs-dunia-gila/ajaran-sesat/fatwa-vs-dunia-gila.html

Anonymous said...

motif display video tuh??

selit ayat pengajaran cik abg oii..letak jer suruh nonton dan kate pula *which one you prefer* itu lebih kurang sama cam *jom kito nonton depa wat maksiat* .. am i rite?

pastu kamu membebel2 pasal tak pakai tudung etc, tp sebelum ini juga pernah letak picture laki bogel naek beskal, video ini pon dah lebeh.

so , whats the different between you and pak lah yg katanya jahil dalam agama?

*cakap tak serupa bikin

*jgn hanya ingin tambah trafik terpaksa jilat balik ludah

*you know what i mean

Anonymous said...

yang ko kepoh plk apesal weyh. biar ler die mau tulis ape pon. blog die.

Anonymous said...

sekurangnya aku menegur.. dah sah mender neh memalukan, pastu update disclaimer hanya utk non muslim adoy lar, dier bukan muslim ka???

memang lar ni blog dier bak kata pepatah

"rumah aku suka hati aku lar kan"

tp itu utk kata2 yg diungkap oleh org yg kurang ilmiah dan gelabah. sama juga kata2 neh, "kubur lain2,dosa masing2" , sangatlah mengarut.
ini adalah kata2 org yg bongkak dan sombong. bukan nak kata aku perfect, langsung tidak. bukankah kita wajib juga menegur sesama?

aku just tego sekali, xkan lagi lepas ni, itu atas diri sendiri ler pula fikir. bak kater org diatas "biarlah dia tulis apa pon"

menyedihkan =_=

Anonymous said...

emm entah la saya agak bersetuju dgn kata2 tahumenahu tp mungkin dia guna ayat yg agak keras.sedikit kurang elok disitu.

dan the post is for those 'who non muslim' sangat tidak tipikal . kamu kan muslim, pembaca mostly pon nampaknya muslim. dan 'which one you prefer' adalah fokus pada lagu shj seperti kata saudara, masih banyak video lain kan?

kecualilah saudara selitkan kata2 seperti spt blogger yg tulis artikel "fatwa vs dunia gila" itu.

jadi lebih eloklah jika video yg dipampang ini dialihkan atau dgn kata lain digantikan ke maybe? asalkan ada lagu yg saudara nak letak.

(ayat yg disclaimer yg artikel ini hanya utk non muslim tu langsung tak masuk akal) maafkan saya

Anonymous said...

udah udah jgn gado-gado tak baik

slumberaja jgn letak lagi picture2 18sx, punggung tetap punggung wahahahaha..

Anonymous said...

dah dah sudah menjadi makin sensitif

jgn gunakan islam sebagai isu jika memasing tidak cukup ilmu didada.

lagi-lagi bila keadaan marah . dah jelas siapa telah melakukan kesilapan.

cukup.

GDza Marketing said...

'...kecualilah saudara selitkan kata2 seperti spt blogger yg tulis artikel "fatwa vs dunia gila" itu....'
Tersedak aku...rupanya ada orang sebut nama aku.hehe

Zara Zuleika said...

salam...

sebenarnya, blogging ni utk suka suka jer.. janganlah sensitif sangat. kalau tak boleh terima beberapa post yg u rasa memalukan ke.. mengaibkan ke.. ataupun memualkan.. dinasihati, tak payahlah duk usha blog2 mcm nie.. ni dah tahu benda2 tu tak elok nak tgk jugak buat apa? tak perlu beri alasan kononnyer nak menegur sedangkan sebelum itu u dah tonton video tu (kalau tak tonton mana u tahu benda tu salah, kan?) janganlah kita tunjuk baik sedangkan kita pun sama mcm org lain jugak.. hahahah..

btw brother slumberaja... post u kali ni teramatlah gross nyer. I don't think these people are ready for these kind of vulgarities yet... hahahaha!!!

waras said...

jadi jahat salah dikatakan jahil, jadi baik sangat pon salah dikatakan hipokrit .. haih *sigh



p/s: @mamma yg sexy ... video tu nampak depa dok bercium tanpa tekan play pn