Nov 23, 2008

Pameran/Jualan Robot Gundam di Sungai Wang Plaza

Terlebih dahulu saya ingin membuat pengakuan jujur kepada pembaca sekalian. Saya tidak mempunyai mengetahuan sama sekali tentang Robot Gundam, Transformers dan sebagainya. Saya dibesarkan bersama-sama dengan pengaruh oleh: -

Tomato Man


Doraemon

(http://www.shopro-entertainment.com)

Dash Yonkuro



Dragon Ball Z

(sumber: http://discover-indo.tierranet.com)

Captain Tsubasa

(sumber: http://best-anime-pictures.blogspot.com)

Mungkin disebabkan hanya saya seorang sahaja anak lelaki dalam keluarga menyebabkan saya kurang berminat dengan robot-robot dan seterusnya dengan action figure. Saya percaya ramai antara pembaca yang mengumpul koleksi action figure. Jadi, saya tidak akan mengulas dengan lebih lanjut mengenainya kerana anda mungkin lebih pakar berbanding saya.

Bagi anda yang tidak mengetahui apakah Gundam seperti saya, ini adalah terjemahan yang saya jumpa di Wikipedia: -

Gundam (ガンダム, Gandamu?) is a metaseries of Japanese anime, featuring giant robots, or "mecha", created by Sunrise studios. The series started in April 1979 as a TV series called Mobile Suit Gundam, and later became a franchise name with more sequels, prequels, side stories and alternative timelines, published and aired in various media including TV anime, OVA, manga, novels, and video games. Gundam became a collective term for 7 different time lines, all featuring their own story-lines, with a few common denominators and war machines called Gundam.

Tanpa membuangkan masa, berikut adalah gambar-gambar yang sempat saya tangkap pada event yang berlangsung minggu lalu: -

























5 comments:

faridmw said...

salam..
best klu dapt kumpul semua tu.. tapi tak mengizinkan,... hehehe

umieadam said...

humm cam best je kalau nak layan citer GUNDAM nih...animasi jepun selalunya best2...

Slumber Raja..saya teringat lagu tomato man tu
hahaha...lucu

@kelantanstreet said...

Dash Yankuro, tomato man tu mmg fav gak la time kecik2..x pernah miss..hehe..doraemon lak smpai skarang tiap2 sabtu aku tengok..

tah la aku pun kurang berminat model gandum nih..anime gandum pun tengok x tengok je..pendek kata bukan peminat gandum la aku nie..

Peace and out ;)

Anonymous said...

aku nak doraemon!

Anonymous said...

aku kurang skit dengan gundam ni tapi kalau kubrik ok kot....doraemon pun best